Què conveni s’aplica després de la fusió de dues societats

En els temps que corren no deixa de ser habitual que un empresari decideixi vendre el seu negoci o part d’ell a una altra empresa, i que aquesta última passi d’un dia per l’altre a ser el nou empresari substituint a l’anterior o que una empresa absorbeix a una altra societat en una fusió i incorpora als treballadors d’aquesta societat. Això suposa que els treballadors que canvien de societat seran subrogats en tots els drets laborals que aquests tinguin reconeguts per la seva antiga ocupadora. És a dir, l’Empresa adquirent o absorbent ha de mantenir als empleats traspassats l’antiguitat, les retribucions, l’horari i els possibles drets adquirits que tinguessin consolidats. Això és així perquè aquestes operacions impliquen una successió d’empresa en virtut del que estableix l’article 44 de l’Estatut dels Treballadors, i aquesta successió implica, al seu torn, la subrogació de la societat absorbent o compradora en tots els drets i obligacions que l’absorbida o comprada tenia davant dels seus treballadors.

Respecte al conveni col·lectiu a aplicar un cop produïda la transmissió de l’Empresa indicar que excepte acord en contra entre l’empresa i els representants dels treballadors, als treballadors afectats se’ls continua aplicant el conveni col·lectiu que estigui en vigor en el moment de la transmissió, a l’empresa, centre de treball o unitat productiva autònoma transferida. Aquesta aplicabilitat es manté fins a l’expiració del conveni col·lectiu d’origen, és a dir, que mantindran el seu conveni fins que el mateix expiri encara que sigui diferent a l’aplicat en la resta de l’Empresa o fins que vaig entrar un de nou en vigor en el total de l’Empresa

Els treballadors que tenia l’empresa compradora abans de la fusió, absorció o compra no es veuran afectats, de manera que se’ls seguirà aplicant el conveni que ja tenien. Així mateix, s’ha d’aplicar aquest mateix conveni als treballadors contractats després de la fusió de realitzada.

Si té qualsevol dubte, no dubti en contactar amb nosaltres, Lúquez ASSOCIATS compta amb professionals amb una llarga experiència en l’àmbit laboral que poden assessorar atenent a les seves circumstàncies concretes.